dimecres, 18 de novembre del 2015

Per què?

El meu condol a aquells que sense saber per què han perdut absurdament la vida.

A aquells que sense saber-ho eren al lloc on els esperava el final per sempre.

El meu dolor per a aquells que, marxant de la vida, ens han deixat orfes de la seva companyia.

El meu condol a aquells que ja no veuran mai més els amics, els companys, els germans, els pares...

El meu condol pel país que veu, dia a dia, morir els seus compatriotes. Aquells que, desesperats, perden la vida per una vida millor perquè en el seu país no els estimen, els maltracten, els bombardegen...

El meu condol a aquells que sense nom travessen el mar i no arriben mai a l'altra riba.

A aquells que ningú no els enterra, perquè el mar els guarda al fons, gelosament per sempre.

A aquells que ningú amb la ma al cor els hi cantarà l'himne de la seva pàtria i no els hi posaran flors, al monument de la seva perduda llibertat.

El meu condol a aquells que han perdut els seus estimats i mai ningú els hi eixugarà els seus ulls plens de llàgrimes.

França plora els seus, i... qui plora pels altres?, pels que no tenen nom i pels que no tenen pàtria?

Per què el dolor dels que són lluny d'aquí, no és tan gran, no es tan horrorós com el dolor que ens truca a casa?

Per què? Per què tants per quès sense resposta? Per què?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada