dissabte, 12 d’agost del 2017

Carta obligada de vacances

Estimats tots:

Sembla que quan una marxa de vacances, té l'obligació d'escriure una carta, encara que només en sigui una.

Això ja no s'estila gaire, ja que, qui més, qui menys, fa servir el telèfon o bé la internet per donar senyals de vida. Però jo, que ja tinc una edat i estic xapada a l'antiga, sempre que arribo al lloc on he decidit passar el mes d'agost, que sempre és el mateix, per cert, miro d'escriure una carteta, doncs sempre s'agraeix obrir la bústia i trobar una carta, que no sigui la clàssica factura que, ben segur, et pot esguerrar la festa.

No obstant això, tot tenint els segells a punt d'enganxar al sobre, m'he adonat que aquesta carta precisament no la trobareu a la bústia i que, sense adonar-me'n, m'he passat a l'era moderna. Ves quina cosa...

Puc començar aquesta carta, dient que fa molta calor... que aquesta nit ha caigut dissimulant, per quedar bé i, per fer callar la gent que no para de parlar del mateix, com si no passés res més al món que la calor i la falta de pluja.

Puc parlar dels núvols arrapats a les muntanyes, com si tinguessin por de caure damunt de les cases... I d'un vent suau arran de gespa acaronant les vaques... Us puc parlar del silenci, que només el trenca la campana del rellotge de l'església i de la remor de les ales de les orenetes volant, sense por, molt a prop de la finestra.

També puc parlar del verd dels arbres, pins i roures, que entapissen les muntanyes que envolten el poble, protegint-lo nit i dia. I no em puc oblidar dels camps sembrats i dels petits horts, farcits de mongeteres, tomaqueres, enciams... ni de les flors que guarneixen l'entrada de les cases. Lliris, roses i margarides, donen la benvinguda amb la seva olor callada.

Tampoc em puc oblidar de l'alegria dels infants, que brolla a dojo durant les vacances i que s'encomana encara que no ho vulguis. No us penseu que escric tot això perquè estic enyorada, no és pas res d'això, és només, per fer-vos dentetes.

De totes maneres podeu venir a gaudir de tot això. No tots de cop, eh? Feu-m'ho saber amb temps, això sí, per tenir el llit fet i la taula parada. D'acord?

Adéu-siau, amics, que passeu un bon estiu i... a reveure.



Roser.
Estiu a Sant julià de Cerdanyola, 2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada